Specialisatiepunten
Programma
| 19:00 uur | 1. Wanneer prevaleert dwangverpleging boven voorwaarden in geweldszaak?
2. Is contactverbod naast gemaximeerde tbs nodig in huiselijk-geweldzaak? |
| 20:00 uur | Pauze |
| 20:10 uur | 3. Tbs-resocialisatie bijgesteld in geweldszaak: volstaat één jaar verlengen?
4. Tbs-keuze in femicide-zaak: hoe zwaar weegt recidiverisico? 5. Mag tbs eindigen onder vertrekvoorwaarde Nigeria? |
| 21:10 uur | Einde |
Doelgroep
Deze cursus is bedoeld voor tolken en vertalers die in hun werk te maken hebben met het Nederlandse strafrecht of die zich graag willen bekwamen in dit werkgebied.
Doel
Het doel van deze cursus is om uw kennis van de recente rechtspraak over de tbs-maatregel te verdiepen en te actualiseren.
Niveau
Deze cursus is bedoeld voor tolken en vertalers met enige basiskennis van het strafrecht. Het is aan te raden dat deelnemers bekend zijn met de kernbegrippen en procedures binnen het Nederlandse strafrecht, zodat zij optimaal kunnen profiteren van de inhoud van de cursus. Mocht u dat nog niet hebben gedaan dan kunt u bij ons een basiscursus materieel strafrecht en een basiscursus strafprocesrecht volgen. Klik hier voor ons aanbod.
Werkwijze
Het live webinar vindt plaats van 19:00 uur tot 21:10 uur en omvat een pauze van tien minuten.
Voorafgaand aan het webinar ontvangt u een digitale reader met het benodigde studiemateriaal. Na afloop wordt de presentatie digitaal toegestuurd. De inloggegevens en instructies ontvangt u per e-mail.
Docent
Jamal el Hannouche is advocaat en mediator op het terrein van het familierecht en het strafrecht. Daarnaast verzorgt hij trainingen en intervisie voor advocaten, mediators, tolken en vertalers.
Live Webinar samenvatting
| Live Webinar | Actualiteitencursus strafrecht: de tbs-maatregel |
| Datum | 25 november 2025 |
| Tijd | 19:00 – 21:10 uur |
| Aanmelden | Nu aanmelden |
| Docent | |
| Prijs | € 50,- (excl. 21% btw) |
![]() | |
| PE-punten | 4 (2 contacturen, 40 pagina's studiemateriaal) |
| Competentie | tolkcompetentie, vertaalcompetentie, culturele competentie |
